torsdag 28 maj 2020

Spännande shopping

Det är alltid lika spännande att shoppa på johnells.se - ska man få det man beställde? Förra veckan hittade jag en fin blus och ett par vita byxor som jag klickade hem:

Igår fick jag hem ett paket med den fina blusen från Isabel Marant Etoile och till min stora förtjusning var den både rätt färg och rätt storlek. Den kostade 810kr, nedsatt från 2699kr så bättre kunde knappast bli.


Idag kom byxorna i ett eget paket. De var också rätt färg och storlek (och kostade bara 600kr i stället för 1199kr som utlovat) men tyvärr hade någon glömt att ta bort larmet på dem! Det var bara att kasta sig på cykeln och trampa iväg till närmaste Johnells-butik och be om hjälp. Som tur är finns det en butik med trevlig personal här i stan och där verkade man inte lika förvånad över problemet så jag fick känslan av att det hänt förut... Jag fick i alla fall hjälp med att ta bort larmet, även om jag var tvungen gå bort till en annan butik där de hade rätt larmborttagningsgrunk.


Det kanske är ett marknadsföringsknep som johnells.se kör med, faktiskt - för naturligtvis kunde jag inte vara därinne i butiken någon längre stund innan jag började se mig om och självklart hittade jag en topp från Gant. Som tur var på rea så det blev bara ytterligare 600kr (1199kr) som försvann ur plånboken där.


Och tillsammans med byxorna - numera utan larm! - blev det ju även en outfit. Jag börjar bli riktigt bra på det där med att handla outfits!


Och innan jag gick därifrån fick jag en 3-pack strumpor som kompensation för besväret av trevliga Ida. Det var väl gulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...