söndag 14 juni 2020

Balkongbebis?

Nu i helgen som varit har jag passat på att pyssla lite på balkongen. Det gäller att passa på när vädret tillåter. Jag var och handlade lite fler blommor också - eftersom det fortfarande går att röra sig därute finns det alltså inte tillräckligt med växtlighet!

Men det blev inte så mycket köpt - en häng-någonting och tre pyttesmå rosor i olika färger.


Rosorna passade perfekt i min jordgubbskruka ihop med murgrönorna från förra året och en av pelargonerna jag har köpt tidigare. Jag blev faktiskt riktigt nöjd!


Så nu tycker jag att det blommar fint på balkongen.


Som synes så finns det inget färg-tema på min balkong, utan blommar det så är det välkommet. Det är så jag vill ha det.


Och medan jag höll på och pysslade med mina blommor råkade jag snegla ner i krukan med jordmandel som jag fick i förra veckan och tyckte jag såg något litet grönt där!


Och visst är det två små späda, söta blad i den nedre delen av krukan? Jag hoppas det är en jordmandel och inte något ogräs men det får tiden utvisa. Åh, så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...