måndag 22 juni 2020

Kall lunch

Jag borde ju ha lärt mig att inte lita på väderleksrapporter vid det här laget men det gör jag tydligen inte. Idag skulle det vara 23 grader och mest soligt enligt SMHI:s väderapp så Anneli och jag bestämde oss för att åka till Norsholm och äta lunch och sen gå en sväng och titta på lite ruiner i närheten. Jag var väldigt noga med att smörja in mig med solskyddsfaktor innan vi åkte men jag tog varken med en varm tröja eller paraplyet.

Så när vi kom fram till Norsholm såg det ut så här:


Kallt var det också så Anneli tog på sig en medhavd fleecekofta och jag fick linda in mig i en filt!



När det sedan började regna också gav vi upp alla planer på att vara utomhus. I stället åkte vi hem igen via Brinks gurkors gårdsbutik, där jag - antagligen inspirerad av vädret - passade på att inhandla julsaker för halva priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...