tisdag 23 juni 2020

Smörgåstårta och ruiner

Efter att vi nästan frös ihjäl och dessutom blev blöta på lunchen igår, bestämde Anneli och jag oss för att göra ett nytt försök till en trevlig utomhuslunch. Vi tog oss till Skärblacka Café för att testa deras smörgåstårta - och den var minst sagt god! Och stora bitar fick man också!


Vi upptäckte även att vi var riktigt nära Munkeboda-ruinerna, så efter smörgåstårtan tog vi en promenad på jakt efter ruiner.


Vägen gick genom skog, våtmarker och kohagar...


...och emellanåt var det riktigt brant...


 ...men det var det värt! När man väl kom fram var man Queen of F-ing Everything!


Och på vägen tillbaka råkade vi passera något jag aldrig har sett förut - en blodfläder! Naturligtvis var jag tvungen att fota den.


Man lär sig något nytt varje dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...