torsdag 10 september 2020

Going vegan?

 


Jag tycker ofta att vegetarisk och vegansk mat är lite smaklös och tråkig och dessutom irriterar jag mig på att den alltid ska se ut som "vanlig mat", dvs som bacon, köttfärs osv. Men jag ville ändå testa att äta lunch på Skrymslet under trappan, om inte annat än för att det är ett nytt ställe.

"Skrymsle" var nog rätt namn för det var inte stort men det var trevligt därinne och maten var faktiskt god. Jag beställde "Kinesen" med oumph (som låtsades vara kyckling), paprika, cashewnötter och chilli och det hade inte snålats på något, framförallt inte chillin, så det var väldigt gott. Dessutom fick man te/kaffe på maten och en liten chokladtårtebit till.
 

Jag tror inte att jag blir vegan i någon närmre framtid - jag tycker fortfarande att vegansk mat smakar bättre med kött till - men jag kan absolut tänka mig att gå dit fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...