måndag 14 september 2020

Inventering på gång

Just nu är det inte mycket som händer på varken shopping- eller kulturfronten. Det är mest jobb och så har jag påbörjat ett jätteprojekt kallad "Garderobsinventering" hemma på alla lediga stunder. Det går till som så att jag har plockat fram varenda klädesplagg, väska, sko och accessoar jag kan hitta och spridit ut dem över hela övervåningen...




...och sen provar jag allt med allt och fotar bakifrån, framifrån och från sidan med min gamla kamera med självutlösning (som jag hittade i en låda när jag letade efter något annat).

Jag började med det när det regnade förra helgen och tänkte att "det kan jag väl slå ihjäl några timmar på" men jag får nog vara glad om jag blir klar till jul. Problemet är att jag hittar ständigt nya kombinationer som jag aldrig har tänkt på förut, för att inte tala om att jag har fler kläder, skor mm än ens jag hade en aning om. Varje gång jag lägger undan kameran i tron att jag har testat alla kläder och kombinationer kommer jag på att "Ja visst ja, jag har ju kläder i den lådan också!" eller "Oj, missade ju garderoben på nedervåningen!" osv. Och då har jag inte ens börjat med sommargarderoben...

Men jag har fått mig en hel del tankeställare, faktiskt - både bra och inte så bra. Jag har t ex upptäckt att vissa plagg som jag har trott bara passar ihop med ett annat plagg faktiskt passar ihop i massor av andra andra kombinationer. Men sen har jag även upptäckt att plagg jag av någon underlig anledning älskar högt och tror att jag inte kan leva utan får mig att se fet, ful och för j-lig ut. Ibland måste man döda sina älsklingar, eller åtminstone lämna dem till återvinning!

En anledning till att det tar lite tid är nog också att jag har åkt på någon muskelsträckning/ischias som gör att jag har ont i ryggslutet, höften och en bit ner på låret på höger sida. Det gör det lite svårt för mig att böja mig för att ta på och av byxor osv men jag testar ju alla byxor med samtliga toppar jag har så det blir inte så mycket böjningar åt gången! Dessutom verkar det inte som om jag får mer ont av att prova kläder (Som om!), så jag fortsätter så länge jag kan. 

Men det är faktiskt riktigt roligt! Det känns som om min garderob har växt enormt mycket, samtidigt som jag har rensat ut en hel del. Snart - lagom till jul kanske - så kanhända jag känner att jag äntligen har överblick över alla mina kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...