torsdag 5 november 2020

Naglar och räkmacka

Så här i skärpta restriktionstider får man försöka klämma in så många ärenden man kan på en och samma dag så man kan hålla sig från folk resten av tiden. Så idag började jag med nerfilning av och ny färg på naglarna. Emelie hade fått någon ny slags färg så hon ville experimentera på mina naglar.

Först lade hon Luxio Tryst på alla naglarna och började dutta vita små prickar på två naglar på varje hand.

Sen drog hon ut prickarna så de liknade blad och målade naglarna med Jelli Teal. Efter det gjorde hon nya prickar och ett nytt lager Jelli Teal.
 

Och så här blev resultatet! Det syns bättre i verkligheten men det blir en lite 3D-effekt av de olika lagren.

Och eftersom det var lunchtid så passade jag på att ta en räkmackelunch med Anneli på Nelins efteråt. Coronasäkert utomhus, förstås.

 

Jag lyckades självfallet klämma in lite shopping också men mer om det senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...