söndag 1 november 2020

Redo

Det fanns en tid - före coronapandemin - när livsmedelsbutikerna hade godis precis innan kassan för att locka barn att tjata på sina föräldrar att köpa godis. Numera är det munskydd de har placerat där, för att locka nervösa typer som mig att köpa.

Men nu är jag i alla fall redo utifall det skulle bli obligatoriskt med munskydd även i Sverige. (Just nu verkar vi ju vara på väg åt det hållet) Jag är inte helt övertygad om att munskydd kan skydda mig från att bli smittad men i det här fuktiga, kalla vädret - när det kittlar i halsen varannan dag och bihålorna bråkar lite extra - kan det vara bra att ha ett munskydd i väskan så man i alla fall inte smittar någon annan, om man mot förmodan skulle få covid-19 och överleva. Och 79kr för ett 10-pack blir man ju knappast ruinerad av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...