onsdag 11 november 2020

Små och stora fynd

Det kan bli dyrt för mig det här med strängare restriktioner, alldeles för mycket tid att sitta och besöka en massa webbutiker hemma om kvällarna. Men å andra sidan kanske det går på ett ut eftersom man inte kan besöka några fysiska butiker. 

Efter siste november kommer det i alla fall att bli billigare för mig att fixa naglarna. Bäckmans, en av mina favoritbutiker (och mottagare av en försvarlig del av min lön) som ligger vägg i vägg med nagelsalongen, ska lägga ner. Sorgligt, sorgligt men som sagt kanske jag kan glädja mig åt att få mer pengar över varje månad.

Nu senast jag var och fixade naglarna och drogs in på Bäckmans som av en magnet på väg därifrån, kostade det mig 2995kr. Det var den här svarta Riani-rocken som lockade mig.


Den var precis som allt annat i butiken nedsatt med 50%, så den skulle egentligen ha kostat det dubbla. Jag blev lite förtjust i att den var lite annorlunda med text i tyget. Det står Heart and Soul. Och den är faktiskt svart och inte gråsvart som den ser ut på bilderna. Det är ljuset som gör att den ser så ljus ut.

Bäckmans lägger inte ner förrän i slutet av månaden och jag måste ju dit snart igen och hämta lite sömnad jag lämnat in, så det finns fortfarande möjligheter till att ruinera mig då men jag får ta det. Efter 1/12 ska jag börja spara mina pengar istället! 😇

Men jag gjorde faktiskt även ett annat fynd samma dag, några kvarter bort och en hel världs skillnad i utgift.

På Busfrö hittade jag den här Gerry Weber-koftan/stickade jackan i 100% ull för 125kr.


Även här är färgen lite missvisande. Den är inte så kall i tonen, mer som bilden nedanför.


Trots utgifterna så är jag nöjd med båda mina köp. Jag har velat ha både en svart kappa och en röd kofta ett tag och man blir ju alltid glad när man hittar det man letar efter. 

Nu ska jag se om jag kan värja mig mot webbutikerna som mailar mig med erbjudanden stup i kvarten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...