söndag 15 november 2020

Min lilla novemberros

Det är ju ovanligt varmt för att vara november och det märks inte minst på min balkong där några av blommorna fått fnatt. Bl a har en liten ros morskt slagit ut.


Visst är den söt! Men även mina pelargoner är lite förvirrade. Två av dem verkar inte riktigt veta om det är vår eller inte så de har börjat knoppas och slå ut igen.


I vanliga fall så här års brukar jag gräva upp och kasta allt som inte överlever vintern men jag har inte hjärta så länge de är så söta. Jag får väl vänta till när det blir köldknäpp med minusgrader (framåt februari om det ska gå i den här takten).

Det är då jag ska frosta av frysen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...