torsdag 26 november 2020

Tidig julpyntning

Jag tycker mig ana en trend i julpyntning före 1:a advent i år. Dels ser man redan adventsljusstakar i fönstren men det är även många som har lagt ut sina pyntbilder i sociala medier. Och är det en trend så vill ju inte jag vara sämre 😉 Dessutom var jag så långsam med att Halloween-pynta så jag försöker kompensera med tidigt julpynt. 

Jag har så mycket julpynt att jag bara orkar släpa upp lite i taget från källaren. Så jag har mjukstartat med adventsljusstaken i fönstret (syns knappt i dagsljus) och Klumpen, förstås. Min gamla plastgran i kruka börjar sjunga på sista versen, tror jag, men den får hänga med ett år till.


Min PlåtNicklas-tomte måste ju vara med!

 

Och i år är adventsljusstaken inköpt på Brinks gurkor under en utflykt i somras. Då kändes julen som långt borta men nu är den ju snart här!


Snart ska jag ge mig ner i källaren efter resten av julpyntet också. Det är nog första gången någonsin jag har varit klar med julpyntandet innan advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...