måndag 14 december 2020

Lite ljus i mörkret

De senaste veckorna har det ju knappt varit dagsljus överhuvudtaget. Och jag vet att dagarna är korta så här års men i år har det varit värre än vanligt!

Men då är det ju tur att Norrköping Light Festival finns så man kan få se lite ljus i alla fall.


Jag blev medbjuden av ett gäng på jobbet och passade på eftersom jag inte gillar att gå i mörkret själv. Som vanligt fanns det en hel del trevliga installationer att se och interagera med.

Halvvägs var det tydligen vätskekontroll. Jag hade inte med mig något men andra var mer förutseende och hade t o m extra av både glögg och pepparkakor. Det är andra glöggminglet utomhus jag är med på i år.

Vädret kunde ju ha varit bättre - det småduggade nästan hela tiden - men det var trevligt ändå. Man blev faktiskt lite varm av glöggen (som var väldigt god - jag misstänker att den var spetsad med något!).

Det är tur att det finns något som lyser upp lite i mörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...