lördag 12 december 2020

Julblommor

Det är inte ofta jag står på balkongen i regnet i nästan-mitten av december och planterar julgrupper men någon gång ska väl vara den första! På min dagliga promenad idag gick jag förbi Österqvists blommor och de hade så fina julrosor utanför att jag bara var tvungen att köpa en. Och en en. En jul-en. Och eftersom jag hade en julros förra året och den inte alls trivdes inomhus får den här nu stå ute på balkongen tillsammans med sin en-kompis - så kan jag se något vackert när jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret.


Förra året hade vi ju adventspyssel med Kulturföreningen och jag hade ju hoppats att vi skulle kunna ha det i år också men allting är ju inställt pga corona. Men man är väl inte den som är den, så jag köpte en amaryllis, en mini-julstjärna och en annan liten söt växt och bestämde mig för att labba hemma själv. Jag fick även köpa lite spansk mossa för att det skulle se lite proffsigare ut och jag tycker nog att resultatet i alla fall blev godkänt. Prydnadsgrejerna hade jag kvar sen förra året.

Så nu är både balkongen och köksbordet jul-anpassade i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...