torsdag 28 januari 2021

Grönsaksris

Jag börjar bli riktigt bra på det här med att laga mat om jag får säga det själv. Det är nästan så jag tycker jag borde bli erbjuden ett eget matlagningsprogram i TV. "Laga med Lisa" låter väl bra!

Jag har hört eller läst någonstans (glömt var) att man kan hotta upp lite tråkigt ris med att ha i hackade grönsaker så idag på lunchen tänkte jag testa det. Det går väl med nästan vilka grönsaker som helst men eftersom jag nästan alltid har broccoli och morötter hemma, så fick det bli det.


Sagt och gjort - hacka grönsaker, koka basmatiris, blanda i grönsakerna, låt stå några minuter, servera!

Och med några revbensspjäll från frysen och Icas fetaostsås blev det en riktigt god lunch.

 

Laga med Lisa, alltså! Snart på en kanal nära dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...