onsdag 27 januari 2021

Sidenfynd igen

Busfrö har ju flyttat till en ny butik och jag var naturligtvis tvungen att gå dit och sondera lite. Det är mycket mer utrymme nu, så de har lyckats väldigt bra med inredningen, tycker jag. Däremot var det som alltid i en ny butik lite svårt att hitta det man söker.


Jag brukar ju oftast styra stegen till sjalar och halsdukar (och handväskor) i första hand när jag är där men nu tog det ett tag innan jag hittade rätt. Och inte hittade jag något jag ville ha där heller. Men... på väg ut igen råkade min blick falla på en sjal som låg på en hylla och min interna sidendetektor hoppade till.


Jag letade förgäves efter en tvättlapp eller liknande där det stod vad den var gjord av men jag brukar ju kunna känna av silke så jag tog en chansning och köpte den. Och när jag kom hem och tittade lite närmare på den så hittade jag helt plötsligt det här:
 

Marja Kurki! Alltså är det siden som jag misstänkte - Marja Kurki är ju känd för sina silkessjalar, som vi alla vet...

Och den vackra sjalen kostade hela 29kr - ett riktigt fynd, alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...