lördag 27 februari 2021

Quizpromenad

Det var rena vårvädret idag när Jeanette och jag gick vår lördagspromenad, så vi bestämde att vi skulle vara lite kulturella. Först tänkte vi gå kommunens kulturtipspromenad och började på Stadsmuséet men där upptäckte vi att man skulle komma ihåg svaren på något sätt och sedan maila in dem. Det var ingenting för oss (jag kan ju knappt komma ihåg vad jag åt till frukost!)


Så vi testade ett gps-quiz som en av mina med-medlemmar i Kulturföreningen har knåpat ihop i stället.
 

Det började och slutade utanför jobbet (förstås) och gick runt Strömmen. Bl a fanns det en fråga om Moa på Grytstorget. Och kolla vilket kanonväder det var!

Det fanns även en fråga om stans mest älskade och mest saknade bro.

Hur det gick för oss vet vi faktiskt inte. Jag antar att det blir någon form av uppföljning på något sätt längre fram.

Det var riktigt kul. Undrar om det finns fler såna quiz till nästa lördag...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Event på Akademikliniken

  Jag har många gånger gått förbi Akademikliniken och funderat på om jag inte borde gå in och se vad de kan göra för mig. Det finns ju en up...