måndag 8 mars 2021

Kvinnor och ekonomi

Internationella kvinnodagen måste man ju uppmärksamma på något sätt och ST bjuder på flera digitala föreläsningar under veckan. Det var en hel del intressant att välja på och jag bestämde mig för att se Amelia Adamos föreläsning om Kvinnor och ekonomi.

Det var väldigt intressant, även om jag kanske inte lärde mig så mycket nytt. Jag har ganska bra koll på min ekonomi, faktiskt. Jag vet att man lätt får intrycket av att jag hellre köper sidensjalar och handväskor än pensionssparar men jag gör faktiskt inte av med mer pengar än jag har och jag har dessutom både pensionssparande och en plan, så det så.

Men intressant var det i alla fall och jag tycker att Amelia Adamo är lite häftig - kolla bara kavajen! Jag vill bli som hon när jag blir stor.

Och dessutom citerade hon Virginia Woolf - med ett örngott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...