söndag 21 mars 2021

Städat källarförråd

Nej, det är inte förrådet som bågnar - jag var tvungen att ta en panorama-bild för att få med hela.

Puh, efter tre (eller är det fyra?) helgers intensivt rensande, kastande och städande så går det nu faktiskt att komma in i källarförrådet igen!

Det har verkligen varit en upplevelse! Jag har hittat saker jag inte ens visste att jag hade. För att inte tala om alla gånger jag har öppnat en kartong och hittat kläder. Eller skor! Jag hittade bl a en kartong nästan längst in full med kläder som var en storlek för små. De är antagligen från när jag slutade röka och gick upp i vikt. Förmodligen tänkte jag att jag skulle gå ner kilona snart och då skulle jag kunna ha dem igen. Men nu vet jag ju att rök-kilon försvinner aldrig!

Nu återstår bara att finsortera det som ska säljas, skänkas eller behållas. Det tar nog inte lika lång tid, hoppas jag!

Och nu har jag ju hittat påsksakerna också, så nästa helg är det pyntande som gäller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...