tisdag 23 mars 2021

Finjustering

Ibland är man nöjd med något man köpt men inte jätte-jättenöjd. För några veckor sen köpte jag ju bl a denna sidentunika från Leveté Room och blev nöjd med den men...

Jag var inte jätteförtjust i spetsen runt halslinning och i ärmsluten (framförallt som ärmarna som vanligt då blev för långa!).

 

Så igår kväll plockade jag fram sprättaren och tog jag ett djupt andetag och började sprätta bort spetsen.

Och det blev faktiskt riktigt bra! Ärmarna är nu normallånga (enligt mig) och urringningen blev inte så djup som jag befarade. (Det finns faktiskt en plan B för ringningen utifall det blir för utmanande)
 

Det ser ut som om den har ändrat färg också men det är ljuset som gör det. Bilden utan spets är den som är mest lik i färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...