söndag 14 mars 2021

Städsöndag


Eftersom det var skapligt väder idag och det hotas med busväder under veckan som kommer, så passade jag på att försöka rensa upp lite i krukor och balkonglådor.

Det var en hel del gamla ihjälfrusna växter som behövde städas bort och det ska bli intressant att se vad som har överlevt vintern. Mina murgrönor brukar ju faktiskt övervintra på balkongen men nu har det ju varit kallare längre än vanligt så vi får väl se. Kärleksörten - växtvärldens motsvarighet till kackerlackor - verkar inte ha tagit någon skada däremot och ser ut att börja komma upp redan.

Och när jag ändå gick ner till soprummet och slängde en massa gamla balkongblommelik, passade jag på att rumstera omkring lite i källarförrådet också. Det kanske inte ser så ut så här på bild men det är en enorm skillnad på hur det har varit och jag kan faktiskt börja se väggen längst in nu. Några veckors utgrävning till och det kanske kan börja se ut som om det faktiskt vore lite ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...