lördag 3 april 2021

Kulturtipspromenad

Det var precis lagom väder för Marias och min Kulturtipspromenad idag - soligt, inte för varmt och bara liiite blåst.


Det var även lagom variation på frågorna, även om det känns lite baltigt att vara tvungen att skriva ner svaren och maila in dem. Hur svårt kan det vara att göra även inlämningen av svaren digital?

Men i alla fall så tyckte vi att det gick riktigt bra för oss. Fast det hade nog gått ännu bättre om inte både Cnema och Stadsbiblioteket hade glömt att sätta upp sina QR-koder så man kunde hitta dem...
 

Det var sagt på Facebook att promenaden skulle ta c:a 45 minuter men för oss tog det snarare fyra timmar. I och för sig ingår tiden vi satt och käkade brunch på Mocca Deli i de timmarna men vi satt knappast i tre timmar och en kvart.

Först hade vi bestämt att vi skulle sitta utomhus och fika/äta men de uteställen som fanns var så smockfulla att vi bestämde oss för Mocca Deli i stället. Där var det gott om plats mellan borden så det kändes faktiskt med coronasäkert.

Och gott var det - som vanligt! Teet serverades i en jättebalja som knappt gick att marklyfta men jag slurpade i mig nästan allt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...