torsdag 1 april 2021

Sista vårfynden?

När jag ändå var på stan och fixade hår och naglar igår, passade jag på att ta en sväng till Fideli. Jag hade sett på Facebook att de hade en så snygg Lauren Ralph Lauren-topp och hoppades att de hade en i min storlek. Det hade de och den fick följa med hem. Den var inte på rea men 695kr tycker jag är ett rimligt pris. (Och jag verkar ju ha snöat in på Ralph Lauren på senare tiden.)


Och eftersom jag ändå gick igenom varuhusen på vägen hem så passade jag på att titta in i Johnells Pop-up Outlet för att se om de hade utökat sortimentet något sedan sist.

Det hade de och jag hittade denna underbara, orangea topp från Tommy Hilfiger för 450kr (halva priset).


När jag skulle betala den säger killen i kassan helt plötsligt: "Har du sett den här kjolen? Den är väl din stil?" och viftar med en M Missoni-kjol. Jag svarade att det nog var min stil men att den inte fanns i min storlek. Jag hade nämligen stått och bläddrat bland de kjolarna på ställningen och de fanns i 34, 36 och 38. "Men den här är jag säker på att du kommer i", säger han då och visar att den han håller i är storlek 40. Så, lite smickrad över att han dels tyckte den var min stil (vilket jag ju själv också tycker) och dels att han tyckte att jag skulle komma i stl 40, gick jag med på att prova kjolen. Och den passade! Antingen är den killen rent suverän på att se vilken storlek folk har eller så hade han en otrolig tur. Född till försäljare är han i alla fall!

Så, gissa...

 
Den var nedsatt med 70% från 4899kr till 1470kr, vilket väl får anses som ett rea-fynd.

Nu har jag redan spräckt budgeten för den här månaden så nu hoppas jag att det inte dyker upp några fler lockande reafynd på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...