måndag 10 maj 2021

Budget eller lyx

I februari skickade jag efter en ursnygg Polo Ralph Lauren cricket-tröja från Wakakuu, som tyvärr var alldeles för stor och som jag var tvungen att skicka tillbaka. Den kostade ursprungligen 2699kr men var nedsatt till 972kr, något som jag hade varit väldigt nöjd med om den hade varit lite mindre i storlek.


Men helt plötsligt i veckan så dök det upp en budgetvariant när jag sökte runt lite på Google. Den kommer från Urban Outfitters via Zalando och är i 100% bomull. Den var till ordinarie pris 499kr men när jag skulle checka ut den i kassan fick jag frågan om jag ville använda min rabattcheck på 100kr. Det ville jag förstås, även om jag inte hade en aning om att jag hade en rabattcheck. Eller varför. Det gjorde att den slutade på 399kr, en bra bit från 972kr - för att inte tala om 2699!

Faktum är att den är lite stor, den här också. (Jag vet inte vad som har hänt med storlekarna här i världen men nu på senare tid har jag råkat ut flera gånger för att plagg som brukade vara i min storlek är för stora för mig! Det brukade vara att de var för små. Och min våg säger att jag inte har gått ner så mycket som ett gram, så det kan tyvärr inte vara det.)

Men i alla fall - den är lite stor men inte på långa vägar så hiskligt stor som den från Polo Ralph Lauren, så den får stanna och sälla sig till de andra crickettröjorna i min växande samling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...