söndag 9 maj 2021

Cykelpremiär


Jag hade inget promenadsällskap igår eftersom Jeanette var upptagen på annat håll, så jag bestämde mig för att rota fram cykeln ur cykelrummet och ta den första turen på över ett halvår.
 

Eftersom det var så länge sen jag cyklade senast tog jag bara en kort tur i lugn takt men det räckte! Först var det jättejobbigt och jag var på väg att hoppa av och börja leda cykeln redan några kvarter hemifrån men efter en stund lossnade det. Sista biten på tillbakavägen kändes det som om jag skulle kunna cykla en mil men jag behärskade mig. Som tur var, för idag känner jag att vissa muskler som har vilat hela vintern fick vakna igår och jag känner mig lite stel i nedre delen av ryggen - för att inte tala om några rumpmuskler jag känner av varje gång jag sätter mig ner.

Så det är tur att det är sådant ruskväder idag att jag kan stanna inne och trösta träningsvärken med lite glass istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...