onsdag 19 maj 2021

Dubbelvinst


När jag fyllde år fick jag två trisslotter och sen dess har jag "gått runt" på dem - ni vet, man vinner en ny lott på en av dem och på den vinner man två nya lotter, varav en är en vinst på en ny lott osv. Tills det tar slut. Men nu har något hänt som jag aldrig råkat ut för tidigare, nämligen vinst på båda lotterna! 60kr på den ena och 30kr på den andra, dvs tre nya lotter. Det är ju inga jättevinster, precis, men det är ju alltid kul att vinna överhuvudtaget. Och man vet ju aldrig - storvinsten kan finnas på en av de nya lotterna!

Jag börjar känna mig riktigt tursam, det var ju inte länge sen jag och Maria vann Kulturtipspromenaden. Vem vet, det är kanske bara uppvärmning inför storvinsten. Det är nog bäst jag köper en Harry till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...