lördag 1 maj 2021

Första maj Lockdown

Med tanke på den "personliga lockdown" som Östergötland införde igår var jag inte ens säker på att jag vågade mig ut på den sedvanliga lördagspromenaden med Jeanette idag. Ett alternativ vi funderade på var om vi skulle promenera i varsin ände av parken och prata med varandra på telefon. Men till slut kom vi fram till att vi är så duktiga på att hålla avstånd att vi nog vågade ta en promenad tillsammans i alla fall.

Och efter en långpromenad i det gröna, upptäckte vi att Café Täppan har öppnat igen i ny regi och utomhus i coronasäker miljö.

Det fanns en hel del gott att välja på där och i söderläge och utmed husväggen var det nästan sommarvärme så jackorna åkte av. Lite som en första maj ska vara.


Sen var det bara att gå hem och isolera sig igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...