tisdag 13 juli 2021

Snorigt med segway


Är det typiskt eller är det typiskt! Idag hade jag två aktiviteter inbokade i kalendern (de enda på två veckor) och vad händer då? Jo, man vaknar med rinnande näsa och öga, nysningar och kli i halsen! Först var jag inte säker på om det var allergi, bihålorna, vanlig förkylning eller covid-19 men efter några timmar var jag ganska säker på att det var mina gamla vanliga bihålor som bråkar igen. Men eftersom tiderna är som de är och man inte törs riskera något, så bokade jag av fotvården jag skulle på.

Den andra aktiviteten var en segway-tur som ju var utomhus och efter att ha kollat med de andra att de kände sig lugna med att jag var med på den (det var de!) så bestämde jag mig för att i alla fall genomföra den.

Och trevlig var det! Vädret kunde knappast ha varit bättre och det fläktade skönt medan man åkte.


Efteråt stannade vi kvar i parken och åt lite glass. Min var som vanligt nu för tiden en kula (kladdkaka) och mjukglass i bägare. Mums!

Och medan vi satt där fick vi sällskap av en jättesöt och modig (och tydligen törstig) liten korre, som verkade ha sitt vattenhål där.

Han hade ganska intressant stil när han drack.

Nu hoppas jag bara att mina bihålor klarnar upp lite snart, annars får det väl bli karantän...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...