tisdag 3 augusti 2021

Kulturdag


Idag hade jag bestämt mig för att gå och se utställningen Katt People (ja, den heter faktiskt så!) på Arbetets museum och fick med mig Maria och Jeanette också.

Vi åt en rejäl (och god) lunch på Mocca Deli innan så vi inte skulle svimma av hunger och sen var vi redo. 

Och trots att jag råkar vara mittemellan katter för tillfället så kände jag igen mig i de flesta berättelserna. Är man kattmänniska så är man...


Och när vi ändå var på muséet passade vi på att titta på utställningen med Nina Hemmingsson också.

 

 
Maria frågade om jag ville ha zucchini och jag svarade Ja, tack! Jag såg framför mig en liten grönsak i storlek som en liten gurka ungefär men den visade sig vara lite större än så.


Jag vet inte vad de vattnar med där men allt var större än i affärerna. Jag fick en bifftomat också och den var i storlek liten pumpa!

Alla dessa grönsaker fick oss att känna oss så nyttiga att vi åkte iväg till Steffes Våffelstuga för att kompensera.


Där fanns det godsaker, minsann! Jag hoppade faktiskt över våfflan och tog bara en glass i stället och den var jättegod. Självklart smakade jag lite på de andras våfflor - Maria tog prinsvåfflor och Jeanette bubbelvåffla - och de smakade riktigt gott båda två. Kanske något att testa nästa gång.


Och i morgon blir det ännu mer godsaker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tji fick vi

Nu när jag inte betyder garanterad undergång för Dolphins så fort jag visar mig på en basketmatch längre, har ödet tydligen hittat ett nytt ...