onsdag 4 augusti 2021

Himmelskt på Himmelsby


Jag har länge velat åka till Himmelsby på spa och föreslog för Maria och Anette att vi kanske skulle kunna göra det någon gång framöver. Min tanke var egentligen att åka någon tråkig dag i, typ, november men de tände genast på idén, så vi bestämde oss för att åka som idag.

Det fanns flera paket att välja på men vi valde Stora avkopplingen som lät väldigt trevlig. Och det var den!

Vi kom dit kl 9:30 och Maria och jag var duktiga och gick direkt till gymmet och värmde upp.

 
Kl 10:15 var det dags för den första av behandlingarna som ingick paketet, nämligen vattenmassagen. De hade varnat för att den skulle vara tuff men jag tyckte nog mest att den var mys-skön - trots att jag drog upp styrkan till 100%.


Efter lunchen - som var riklig och god (buffé) gick vi runt och testade de olika bassängerna och bastuna mm, t ex den jättesköna varmbassängen...


...och saltrummet, som jag tyckte var väldigt behagligt. Även den turkiska bastun, bubbelpoolen och infrabastun fick sig varsitt besök, även om de inte gjorde sig så bra på bild.


Det ingick även en valfri behandling på eftermiddagen, där jag valde Handkuren - scrub, handmassage,  nagelbandsolja och handkräm. Nästa gång ska jag nog testa Fiskpedikyren.

När vi väl hade gymmat, simmat, bastat osv hela dagen var det dags att förstöra allting genom att svulla på Gourmet-fikat på eftermiddagen. Det gick inte av för hackor och tyvärr var allting jättegott, vilket gjorde att man åt upp allting. Det blev lite för mycket...


Det började bli dags att tänka på refrängen, så av med blöta baddräkter och morgonrockar och in i duschen för att tvätta av sig själv och håret och smörja in sig ordentligt innan man gled i rena kläder för att åka hem. 

En riktigt skön dag och jag lär nog somna ovaggad ikväll. Faktum är att jag tror jag ska gå och lägga mig med en gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...