tisdag 12 oktober 2021

För fet?

Jag undrar om det här var ett tecken från ovan att jag borde banta eller något! Härom dagen när jag satte mig vid köksbordet hördes det ett rejält knak från stolen och när jag kastade mig upp från den igen för att titta såg jag det här:


Ser ni den hemska sprickan tvärsöver sitsen nära ryggstödet? Den syns kanske lite bättre på den här bilden:


I alla fall, det var inte direkt väntat och det är ju inget att göra åt, det går ju knappast att laga... Så, i stället för sex stolar har jag nu bara fem och dessutom en gul och fyra ofärgade - det är osymmetriskt och jag avskyr när det är så!

Men det är väl bara att stå ut. Och kanske ska jag behandla den kvarvarande gula lite hårdhänt så den också går sönder snart. Då har jag visserligen bara fyra stolar kvar men de är i alla fall i samma färg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...