söndag 10 oktober 2021

Svamping-söndag

Äntligen fick jag komma ut i skogen och svampa igen! Jag minns inte när det hände senast. Och det var härligt!

 
Jag hade förväntat mig att det bara skulle finnas trattisar (om ens) men till min stora förtjusning hittade vi även en hel del gula kantareller, kanske för att de syns bättre.

Kantareller eller gula löv, det är frågan!

Skogens guld!

 
Stilstudie

Sötnosen Rasmus var också med men han brydde sig inte om svampar överhuvudtaget. Han ägnade hela dagen åt att äta blåbär i stället 💗

Vi hade naturligtvis både mat och fika med oss. Till lunch hittade vi ett undangömt smultronställe med picknickbord vid en vacker (men blåsig) sjö, som jag inte har en aning om vad den heter (eller ens var den ligger om jag ska vara riktigt ärlig).


Efter ytterligare en stunds svampletande (och blåbärsätande) hittade vi en trevlig plats för lite gofika innan det var dags att börja tänka på refrängen.


Kort sagt - en riktig toppendag!


Nu hoppas jag bara att jag inte stukade något den här gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...