onsdag 9 februari 2022

Februari-fix

I måndags när jag ringde till min favoritfrisörsalong (Kungsgårds Frisörgymnasium) så förväntade jag mig att få en tid tidigast i slutet av februari. Men i stället fick jag komma som idag, två dagar senare.

Perfekt, då slapp jag försöka hacka i luggen själv, vilket jag hade planerat göra i helgen.

Dessutom tyckte jag att färgen var lite vintrig och trist så jag ville göra slingor också.

En av anledningarna till att jag gillar Frisörgymnasiet är att de alltid vill testa saker. Idag ville de göra färgslingor i stället för blekta och dessutom blev det två olika färger - en lite ljusare och en lite varmare. Det kanske var därför jag fick två st elever istället för en...?

Och medan färgen verkade passade jag på att ha ett Teams-möte med Anneli och Ulrika. Anneli hade ingen bild men jag lyckades roa Ullis med min "look".

 
Och det var värt att stå ut med fnissningarna, jag blev väldigt nöjd med slingorna. Naturligtvis glömde jag be tjejerna fota mig när det var klart och det blir ju aldrig lika bra på bild men nog ser man skillnaden i alla fall!

Så, jag är nöjd och glad! 😊
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...