måndag 7 februari 2022

Nygamla jackor

Man behöver inte alltid gå utanför huset för att shoppa, man kan göra fynd i sin egen garderob också.

Jag har ett återkommande problem, att i princip hälften av alla plagg jag köper har antingen för långa ärmar eller ben - eller både och. Och trots att jag gillar allt annat med dem, så blir det liksom så att jag undviker att ha dem pga att jag känner mig som en femåring som lånat mammas kläder i dem

Men nu har jag ju hittat Super-Lena som är suverän på att lägga upp ärmar och ben (och även fixa andra saker) så nu har jag skickat med henne en hel massa gamla kläder för ... ska vi kalla det "korrigering".

Och idag kom tre av mina gamla (typ jättegamla) skinnjackor tillbaka med lagom långa ärmar och - i ett fall - även ny dragkedja.


Så nu kan våren komma så att jag äntligen kan ha mina nygamla jackor utan att se ut som att jag längtar tillbaka till 80-talet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...