måndag 28 mars 2022

Antarktis

 
På vårt campus-bibliotek pågår just nu en utställning om ett forskningsprojekt om byggande av trähus i Antarktis och idag var vi inbjudna till en föreläsning av en av forskarna i projektet, Dag Haugum.

Dag berättade om sina tre (3) resor till Antarktis under 30 år och visade bilder både på hur det gick till att bygga huset och hur det har klarat de här 30 åren i ett ganska hårt klimat.

 
Det var väldigt intressant och jag blev verkligen sugen på att åka dit, jag också. Antarktis kändes absolut som ett ställe jag skulle vilja åka till. Jag var precis på väg att fråga om jag inte kunde få följa med nästa gång när jag såg den här bilden:

 
Helt plötsligt kändes inte riktigt lika mycket som min grej längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En fullmatad dag

Puh, vilken dag det har varit! Det har varit full fart hela tiden. Jag har: * varit hos tandhygienisten * sålt en lägenhet *köpt en lägenhet...