onsdag 16 mars 2022

Frukostfrallor

Jäst, kallt vatten, vete- och grahamsmjöl var allt som behövdes.
 
Jag fick ett recept på kalljästa frukostbullar av Niclas och bestämde mig för att testa att göra dem en morgon när jag jobbar hemma. Så kvällen innan ställde jag mig och blandade ihop degen.

Det var lätt att få till degen och jag, som inte gillar att få deg under naglarna, blev glad över att man kunde använda träslev hela tiden.

 
Efter en natt i kylskåpet hade degen jäst till sig riktigt duktigt och jag satte på ugnen när jag gick upp.

 
När jag var klar med morgonbestyren inne i badrummet var det bara att klicka ut de små bullarna på en plåt och börja fixa morgonteet.


Efter 20 minuter var de klara och det var bara att börja frukostäta.
 

Mums! 

2 kommentarer:

  1. Men så smart! Får man be om receptet också? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Jag har gjort ett inlägg med receptet (utifall någon annan också vill ha det och är för blyg för att fråga ;-D)

      Radera

En fullmatad dag

Puh, vilken dag det har varit! Det har varit full fart hela tiden. Jag har: * varit hos tandhygienisten * sålt en lägenhet *köpt en lägenhet...