tisdag 15 mars 2022

Småfynd

Efter min shopping-bonanza i Vingåker häromsistens har jag känt mig lite... inte direkt "mätt" på shopping, snarare nöjd med det jag har. Och jag hade ju bestämt redan innan att jag skulle dra ner på mitt shoppande det här året.

Men vissa saker kan man inte få för mycket av (skinn och läder, t ex) och second hand går ju alltid bra. Så när jag jag råkade hitta till Stadsmissionens nya butik, så hittade jag en prålig jacka i Thai-siden för 31kr (de säljer kläderna till kilopris av någon anledning - 79kr/kr).

 
 Och en sjal, som det inte står något på men som jag är nästan helt övertygad om är siden, för 25kr.
 

Man tror det inte så här på bild men de två passar faktiskt riktigt bra ihop!

Jag passade även på att lämna in lite gamla utrensade kläder på Silly Market och som vanligt hittade jag något att ta med mig hem. En kort, röd skinnjacka för 400kr.

Två jackor och en sjal för 456kr - varför kan det inte alltid vara så...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En fullmatad dag

Puh, vilken dag det har varit! Det har varit full fart hela tiden. Jag har: * varit hos tandhygienisten * sålt en lägenhet *köpt en lägenhet...