söndag 24 april 2022

Bygdens söner

Det är inte klokt vad jag är berest! Nu kan jag bocka av Vånga på listan också, för nu har jag varit där - närmare bestämt i Vånga bygdegård, som ser ut så här:

(Annikas mamma blev lite nostalgisk - hon brukade åka hit och dansa i sin ungdom)
 
Vi var där för att se Bygdens söner med Annika och Ulfs granne i huvudrollen - i alla roller faktiskt (rena Alec Guinness!).

 
I pausen åtnjöts kaffe/te med bulle, kaka och kladdkaka för den oerhörda summan - håll i er! - 30kr/person.

Vi hade, teater- och fikaproffs som vi är, beställt och betalat pausfikat redan i förväg, vilket vi var de enda som hade gjort som det visade sig.


Det blev lite gnöl i den långa kön när vi gick förbi den och började plocka åt oss vårt fika men det lugnade sig när vi förklarade att vi redan hade betalat för oss, för att slippa stå i kön. Det verkade som om fler tyckte att det var en bra idé, framförallt de som knappt hann fram och få sitt fika innan andra akten började.


Efter pausen var det dags för den rafflande upplösningen av pjäsen (och den var verkligen rafflande - jag riktigt höll andan av spänning där på slutet!).


Så en riktigt trevlig söndagkväll - inte nog med att jag fick se en bra pjäs med en duktig skådespelare, jag fick se Vånga innan vi åkte hem också!

2 kommentarer:

  1. Och så fick vi träffas för tredje gången på en vecka. Bara ikväll kvar innan vilan. Hahahahaha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, annars kan det bli för mycket av det goda... ;-)

      Radera

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...