måndag 30 maj 2022

Äntligen streamare

För några veckor sedan blev jag kontaktad av Telia som ville att jag skulle testa på deras streaming gratis – till att börja med! Det utlovades typ 1 miljon sportkanaler, som jag inte var ett dugg intresserad av men sen nämndes ordet ”Viaplay”. Sedan tidigare vet jag ju att de senaste säsongerna av mitt (i alla fall ett av mina) älsklingsprogram Murdoch Mysteries (och även senaste säsongen av Project Runway) finns där – så då började jag bli lite intresserad. Jag bestämde mig för att hoppa på erbjudandet.

C More och HBO Max (som också ingick i paketet) gick utmärkt att få tillgång till men Viaplay lyste med sin frånvaro. Ett antal samtal till Telia senare fick jag reda på att jag behövde en chromecast för att kunna se mina favoritprogram, så efter en arkeologisk utgrävning värdig Howard Carter i skåp och lådor i jakt på chromecasten jag köpte för flera år sedan men inte behövde (då, i alla fall), så lyckades jag till slut hitta den. Nästa problem visade sig vara att alla mina HDMI-portar på TV:n var upptagna. Rusning upp till ÖoB för att inhandla ett grenuttag, sedan installation av chromecasten efter konstens alla regler. Och ändå funkade det inte! Det slutade med att Jeanette fick komma och visa hur jag skulle göra.

Och nu äntligen:

Nu blir det Murdoch-frossa den närmaste helgen (=de närmaste helgerna)!

1 kommentar:

  1. Hallå i stugan, Lisa!

    Härligt att höra att du till slut kom igång med streamingen! Jag gissar att vi inte kommer se röken av dig på några veckor tills du har binge:at klart dina favoritserier! 😅❤️

    Tusen guldstjärnor till dig för att du försökte lösa det tekniska för egen hand. Kvinnor kan! ✨💪✨

    Happy watching!

    /Sara, Telia

    SvaraRadera

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...