onsdag 29 juni 2022

Årets segway-tur

De senaste åren har jag faktiskt kommit iväg på en segway-tur varje sommar - och i år är inget undantag. Presentkorten som Anneli och jag köpte förra året gick ut nu 30 juni, så vi tog en tur på lunchen idag.

Tur att vi inte bokat igår när det regnade större delen av dagen. Idag var det perfekt segway-väder.

 
Inte mitt bästa fashion moment och det kanske är en petitess men jag tycker nog att Alex borde ha gått med på att byta väst med mig. Han vägrade eftersom det stod "Ledare" på hans...

 
Eftersom Anneli och jag är veteran-segway-förare, så hölls det inte så hårt på åk-rutten. Vi fick bestämma lite själva var vi ville åka. Och naturligtvis ville vi kolla in hällristningarna.

 
Alltid lika fina. Jag tröttnar aldrig!
 

Men efter ett tag blev det lite varmt i solen på det öppna fältet så vi åkte in bland träden där det var svalare istället.

 
Och efter 90 minuters åktur tyckte vi att vi var värda en glass när vi gick tillbaka till jobbet. Vilken tur att man numera kan välja en kula och mjukglass ihop när man som jag inte kan bestämma sig!

 

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...