tisdag 28 juni 2022

Regnig lunch

Idag hade Anneli och jag bestämt oss för att åka till något trevligt ställe och äta lunch och valet föll på Jägmästargården utanför Söderköping som vi hört talas om. Efter att åkt nästan en mil fel (det visade sig att gps:en i våra telefoner visade vägen till Petersburg i stället för Jägmästargården) så kom vi äntligen fram.

 
Det stod en läskig karl precis vid ingången. Som tur var rörde han inte på sig - tror jag...

 
Det fanns en hel del gottigt att välja på.

 
Men det var ju lunch vi skulle äta så det fick bli en räkmacka till mig och en räksallad till Anneli.

 
Och precis som vi skulle sätta oss ner och äta hörde vi åskmuller och det började regna. Synd, för jag hade nog velat testa minigolfbanan annars...

  
På vägen tillbaka till jobbet stannade vi till på Jollas i Vänneberga för lite glass. Det regnade ju fortfarande så vi fick se till att sätta oss under tak.

Och medan vi satt där blev det broöppning och några finnar kom förbi och vinkade.
 

Glassen var god som vanligt och solen tittade fram en liten, liten stund innan regnet började igen. 

Vi passade även på att ta en sväng förbi Lundby blommor, bara för att titta på alla vackra blommor. Jag funderade på en ampel till balkongen men det får räcka med det jag har.

Och det regnar fortfarande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...