söndag 17 juli 2022

Auktion i Grytgöl 2022

Årets auktion i Grytgöl gick av stapeln idag och det verkar som om det finns ett uppdämt behov av slagauktioner - det var mycket folk!

 
Linda och jag kom i god tid så vi kunde kolla in grejerna men vi hittade inte så mycket att bjuda på. Ett undantag var de här fina stolarna i väldigt gott skick. Jag var lite sugen men misstänkte att de skulle gå dyrt. Och mycket riktigt, 1200kr/st blev slutbudet - alldeles för mycket för mig, så de fick gå till något annat hem 😢

 
Det var så mycket folk så att först tog korven slut och sedan korvbröden men till slut fick vi våra korvar i alla fall. Det är ju obligatoriskt på auktioner att äta korv med bröd...

 
Det blev inget köpt (förutom korv) på auktionen men på vägen hem igen tog vi som vanligt svängen över Ljusfallshammar, där vi stannade till hos Mormor & Jag.

 
Där hittade jag den rosa, v-ringade, stickade bomullströjan jag har letat efter ett tag. Den visade sig vara en Tommy Hilfiger och kostade hela 100kr.

 
Vi stannade även till hos Gamla saker (som alltid!), där Linda hittade två stolar men det inte heller fanns en tamburmajor till mig. Jag får leta vidare imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...