lördag 16 juli 2022

Ebbe 10 år

Idag fyllde han 10 år, "lille" Ebbe som inte är så liten längre. Han hade fått en elsparkcykel och den var han förstås tvungen att demonstrera för sin faster.

 
Han åkte självklart som ett proffs och eftersom jag aldrig hade testat att åka elsparkcykel förut passade jag ju på när det inte var så mycket publik. Det gick väl sådär, kan man säga. Men jag ramlade inte i alla fall - inte helt, bara nästan - och som tur var så var det bara Ebbe (och kameran) som såg när jag "bara-nästan-ramlade".


Man blir ju lite sugen när man åkt elsparkcykel (märkte jag) så då smakade det gott med lite grillat...

Proffsgrillaren intog position

...med bl a paprikor från min balkong...

Faktiskt väldigt goda grillade
 
...och självklart tårta - och sång, förstås - för att fira födelsebarnet.


Av mig fick han en fotboll (igen!) och en t-shirt som han deklarerade skulle bli hans favorit:

Skönt att veta att man inte har tappat stinget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...