onsdag 24 augusti 2022

Augustibad

De senaste åren har jag ju faktiskt kommit iväg och badat en gång per sommar. I år verkade det nästan som om det inte skulle bli något men stackars Anneli har varit sjuk hela sommaren och inte kommit iväg och badat en endaste gång! (Hennes emfas, inte min)

Det var alldeles för traumatiskt för henne, så idag flexade vi ut tidigt från jobbet och åkte till Lilla Älgsjön för lite plask och lek. Och här är bildbeviset på att jag inte bara satt bredvid och tittade på:

 
Jag försökte frammana en Lilla sjöjungfrun-vibe och tycker nog att jag klarade det riktigt bra, eller hur?


Det var för övrigt jädrans kallt i vattnet och lika kallt när man kom upp, så det märks att det inte är högsommar längre. Nu får nog badsäsongen vara över för min del...

 
Vi åt också gott på Restaurang Sjöstugan. De hade riktigt bamsiga räkmackor.

 
Och minst lika bamsiga räksallader. Så mätt blev man.

 
Men inte för mätt för GoGlass från Hjortkvarn, förstås! Mums filibabba, trots att jag lyckades tappa min glass först...😱

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...