söndag 21 augusti 2022

Augustifest - mat

Det blev inte så mycket Augustifest för mig i år, tyvärr. Jag var ju upptagen med jobbet hela torsdagen och alldeles för trött på fredagen men jag lyckades komma iväg en sväng på lördagen. Det blev mest marknaderna, framförallt matmarknaden som lockade med godsaker.

 
Snacka om att det ser smaskens ut!

 
Jag blev även lite nyfiken på transylvanska köket men vågade mig inte på att smaka, varken på det eller något annat. Det var så mycket svullande på kick-offen i torsdags att min mage bad om att få vila lite.

 
Jeanette festade loss på en räk-langos, däremot. Den var tydligen jättegod.

 
Faktum är att all mat i alla stånd såg jättegod ut men för säkerhets skull fick jag avstå. Jag får sikta på att hålla hela Augusti-festveckan fri nästan år och smaka på all mat då i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...