lördag 13 augusti 2022

Garderober

Jag har gett upp mina ambitioner på att ha en minimal garderob på 50 basplagg och 5-10 trendplagg varje år. (Jag läste en artikel någonstans att det är så man ska ha det) Jag tycker inte jag gör annat än rensar ut kläder och ändå känns det som om de bara blir fler och fler...

Så när jag blev erbjuden en garderob av min granne, så slog jag till. Det visade sig vara en både bred och hög garderob så det tog lite tid att hitta någonstans där den fick plats. Till slut landade jag på att ha den här:

 
Det fick ju flyttas på lite andra saker för att få plats med den men jag tyckte det blev hyfsat till slut ändå.

 
Och det gick in en hel del i den också.

 
Jag blev så nöjd med den att jag även beställde en garderob från IKEA att ha på övervåningen också. 

Den kom ju naturligtvis i bitar som vanligt och jag hade inte direkt gott om plats att sätta ihop den...

Men skam den som ger sig! Så det var bara att försöka tyda monteringsanvisningarna och sätta igång.

På en av sommarens varmaste dagar kröp jag omkring på en golvyta av c:a 2x3m och skruvade och hamrade och kliade mig i huvudet.

Och efter en (lång) stund började jag faktiskt tro på att det skulle bli en garderob av det!

 

Som en parentes måste jag bara berömma den lilla spikhållaren man får med nuförtiden. Den sparade in en hel massa svärord när de 50 spikarna skulle slås i.


Och till slut stod den där:

Den har tagit min tamburmajors/mitt väskträds gamla plats så nu vet jag inte riktigt vart den ska ta vägen men det blir ett senare problem. För tillfället är jag bara så glad över att ha fått plats för (åtminstone en del av) mina kläder!

Men nu måste jag nog vila i några timmar, tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...