torsdag 25 augusti 2022

Gravblommor med pinsa

Idag efter jobbet samlades vi i askgravlunden på Södra kyrkogården för att lägga några blommor där och minnas vår vän Maria, som ju lämnade oss alldeles för tidigt.

 
Det verkar vara en ganska ny askgravlund eftersom det bara finns fyra namn än så länge.

 
Efteråt förflyttade vi oss till Don Luigi för lite god mat och trevligt samkväm.

 
Don Luigi har absolut stans godaste pizzor, förlåt pinsor! Jag var ju här förra sommaren och har tjatat om att vi ska gå hit igen ända sen dess. Annika och jag beställde in varsin pizza och delade på hälften var.

 
Om det är något jag ska klaga över (förutom att de inte har te, så Annika och jag fick varmt vatten med mjölk och fick hålla med teet själva) så är det att pinsorna är så stora att man (jag) inte orkar äta upp dem. Men då fick man med sig en doggy bag hem så det blir till att äta pinsa imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...