måndag 29 augusti 2022

Regnsöndag

 
Jisses, vad det regnade hela dagen igår! Jag hade ingen som helst att gå ut så tillbringade hela dagen inomhus. Dvs om man inte räknar den stunden jag stod på balkongen i regncapen och skördade mina sista paprikor, förstås.

De var pyttesmå men passade utmärkt i rödcurry-grytan!

 
Jag passade även på att skörda lite tomater när jag ändå var på gång.

 
Jag har skördat ett tiotal tomater varje dag den senaste veckan och det finns fortfarande gott om små frukter kvar. Undrar hur länge det går att skörda framöver? Det vore ju synd om de bara står och ruttnar bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...