tisdag 2 augusti 2022

V5 på Mantorp

 
Det är tydligen så att det ska regna när jag är på Mantorp-travet. Senaste gången jag var där i augusti 2018 regnade det också - och vi vet ju hur sommaren 2018 var i övrigt...

Så naturligtvis regnade det även ikväll när Jeanette och jag tog oss dit. Och inte gick det mycket bättre ekonomiskt nu än då. Jag hade i förväg skaffat en Harry, som jag alldeles för sent kom på inte var någon bra idé förra gången heller. Till en början såg det lovande ut och jag blev jätteglad...

 
...men sen blev nr 6 omsprungen precis innan målgången och då sprack ju hela mitt system. Attans också!

Så istället fick jag satsa lopp för lopp, med varierande resultat. De första tre loppen blev "mina" hästar omsprungna i sista stund (jag anar ett mönster här) men till slut lyckade en annan nr 6 hålla täten ända fram.

 
Men jag ska nog inte säga upp mig från jobbet riktigt än. Jag spelade för sammanlagt 190kr och vann 45kr, så resultatet slutar på minussidan i alla fall. Sen tillkommer ju bensinpengar och mat också.

Men vi fick i alla fall varsin riktigt fin powerbank från atg - en med tre olika uttag, så jag kan ladda båda telefonerna samtidigt:

 
Och så var det ju en riktigt trevlig utflykt så jag bokför nog kostnaden under "Nöjen" i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...