onsdag 14 september 2022

Kulturonsdag, del 2 - Motormuseet

 
Del 2 av kulturonsdagen var Motala Motormuseum - ett ställe jag förut alltid trott inte var för mig som är ganska ointresserad av motorer och sånt. Men jag blev faktiskt glatt överraskad!

Vi inledde med att tappert (de var faktiskt ganska sunkiga) ikläda oss skinnjacka och hjälm och posera på sidovagnsmotorcykeln.

 
Det uppmuntrades till det, så vi begick inga överträdelser...

 
Trots att det ju är ett motormuseum visade det sig att det är så snyggt upplagt och med dockor i tidsenliga kläder att vi blev glatt överraskade.

 
Det är lite kul att få se bilar man bara sett på tv förut på så nära håll. Man får en helt annan känsla då.

 
Det var inte bara bilar där, utan även t ex motorcyklar, moppar och vespor också.

Vilken snygging, va! Och egen vespa har han också!
 
Jag gillade även tablåerna de byggt upp. Faktum är att jag minns när fotobutiker såg ut så här! (Gammal, eller?)


Och del 2 av kulturonsdagen avslutades med asiatisk och svensk husmanskostbuffé på (tror jag) Vätternkrogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...