söndag 13 november 2022

Fly Me to the Moon

 
Nu kan jag bocka av ytterligare en lokal och ort där jag har varit på teater (eftersom jag tydligen har börjat samla på dem den senaste tiden), nämligen Skärblacka Folkets Hus.

Pjäsen var Fly Me to the Moon, som jag upptäckte var skriven av samma författare som skrev en annan pjäs som jag gillade väldigt mycket - Stones in His Pockets. Fly Me to the Moon förlorade lite i översättningen men var lite smårolig.

Pausfikat var en, ska vi säga intressant upplevelse, när de som skulle servera fikat inte verkade ha fått veta varför de var där - en del av charmen med att gå på teater utanför stan, enligt min ödmjuka åsikt.

 
Eftersom man blir hungrig av teater så tog vi en sväng till Athena och tryckte i oss mängder av vitlök.

 
Jag var sugen på meze-tallriken men eftersom det inte ingick vitlöksbröd i den fick jag fixa till min egen meze istället. Och - som sagt - vitlök hade en framträdande roll i alla rätterna...


Undrar om de märker något på jobbet i morgon!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt för dig att få pricka av metropolerna en efter en - Vånga, Skärblacka. Kan vi hoppas på Kimstad härnäst?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag det vore väl kul! ;-) Men först ska jag nog till Katrineholm :-D

      Radera

Doktor Glas

  Eftersom vi förra gången fick åka hem igen besvikna pga inställd föreställning av Doktor Glas, var vi inte säkra på att den inte skulle b...